W naszej ofercie znajdziecie między innymi taką usługę jak outsourcing IT. Samo słowo outsourcing to skrót angielskiego wyrażenia outside – resource – using, czyli strategia biznesowa oparta na zatrudnieniu obsługi zewnętrznej, a w naszym przypadku to obsługa informatyczna zewnętrznej firmy jaką jest MSG IT Technology.
Outsourcing IT – co możemy o nim powiedzieć?
Zakres usług w outsourcingu IT
Usługa ta polega na zatrudnieniu obsługi informatycznej do zarządzania działem informatycznym na miejscu w przedsiębiorstwie. Zadania outsourcingu IT zależą od zapotrzebowania firmy. Zakres obowiązków jest ustalany podczas konsultacji firmy zewnętrznej z przedsiębiorstwem. Jakie usługi będą realizowane podczas współpracy? To wszystko zależy od tego, z jakimi problemami na co dzień boryka się firma.
Outsourcing IT obejmuje:
– audyt informatyczny,
– zdalną pomoc,
– administrowanie i bezpieczeństwo sieci oraz serwerów,
– tworzenie infrastruktury komputerowej,
– przeglądy systemów komputerów,
– zarządzanie stronami,
– aktualizację oprogramowani znajdujących się w firmie,
– helpdesk – usuwanie awarii i naprawianie sprzętów,
– zapobieganie utraty danych – DLP,
– archiwizacja i odzyskiwanie danych,
– doradztwo i wdrożenia informatyczne.
Tak jak już wspomnieliśmy, zakres usług i obowiązków jest ustalany indywidualnie pomiędzy firmą zewnętrzną, a klientem.
Czy są rodzaje outsourcingu IT?
Istnieją trzy rodzaje outsourcingu IT – pełny, częściowy i dedykowany. Każdy z nich krótko opiszemy, aby każdy mógł się z nimi zapoznać.
Pełny outsourcing IT
To kompleksowa usługa informatyczna, która zakłada powstanie zewnętrznego działu IT w Twojej firmie. Takie rozwiązanie umożliwi mniejsze koszty oraz stały dostęp do wykwalifikowanych w swojej dziedzinie informatyków. Zewnętrzny dział informatyczny zapewnia szybkie reagowanie na kryzysowe sytuacje i kluczowe z punktu widzenia działania biznesowego. To idealne rozwiązanie dla dużych firmy, ale nie tylko.
Częściowy outsourcing IT
Ten rodzaj outsourcingu IT sprawdzi się w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz sektora publicznego. Polega to na serwisowaniu wybranych obszarów infrastruktury IT, uzgodnionych między klientem, a zewnętrzną firmą informatyczną. Między innymi mogą to być usługi zarządzania serwerami, backup, siecią LAN lub standardowym helpdeskiem. Taki model sprawdzi się w przypadku firm, które posiadają autorskie lub specjalistycznej rozwiązania informatyczne i z różnych przyczyn nie mogą być w pełni powierzone firmie zewnętrznej.
Dedykowany outsourcing IT
Ten model sprawdzi się w firmie, która nie wymaga od swojego funkcjonowania pełnej infrastruktury informatycznej. Nawet jeśli masz mały budżet, to możesz korzystać z obsługi IT. Dlatego właśnie powstał dedykowany outsourcing IT. Ta usługa pozwala na wykorzystanie zasobów zewnętrznych poprzez wdrożenie najbardziej optymalnych rozwiązaniu przy minimalnym obciążeniu budżetu Twojej firmy.