Wieloaspektowe procesy, którymi są wdrożenia, muszą być szczegółowo przemyślane i zaplanowane. To ważne, bo właściwe wykonanie kolejnych kroków stanowi gwarancję sprawnie działających procesów wewnątrz firmy. To z kolei niezbędne, aby osiągać zakładane cele. Trzeba zwrócić baczną uwagę zarówno na dobór oprogramowania, skonfigurowanie sprzętu i dopasowanie parametrów do wymagań użytkowników. Jakie są kolejne etapy implementowania rozwiązań informatycznych wewnątrz firmy?
Wdrożenia
Właściwie przeprowadzone wdrożenia są niezbędne, by wybrany system informatyczny działał prawidłowo i spełniał oczekiwania użytkownika. Na co trzeba zwrócić uwagę?
Wdrożenia – co to takiego?
Zdiagnozuj potrzeby
Ważna, lecz czasochłonna inwestycja wymaga dużego zaangażowania. W pierwszej kolejności istotne jest jasne określenie celu, do którego się dąży. Świadome podjęcie decyzji w tym zakresie to niezbędny krok. Wtedy wiadome staje się to, jaki ma by zakres i harmonogram wdrożenia. Na tym etapie zaangażowane powinny być najważniejsze osoby wewnątrz danej instytucji, bo właśnie one wytyczą kierunek poszukiwań konkretnego rozwiązania.
Przeanalizuj ścieżkę projektu wdrożeniowego
Pracując dla Ciebie, chcemy, byś był zadowolony z przeprowadzonego wdrożenia. Naszym celem jest poznanie Twoich potrzeb biznesowych, żeby szczegółowo opracować system, który ma Ci służyć. Wtedy możliwe staje się opracowanie szczegółowego harmonogramu, który będzie zawierał w sobie poszczególne etapy prac. Musimy wspólnie stworzyć koncepcję rozwiązania klasy ERP wraz ze szczegółowym opisem infrastruktury.
Projekt – przetestujmy omówione rozwiązanie
Po tym, jak określone zostały wymagania wobec systemu ERP, trzeba przetestować, czy faktycznie to właśnie takie środowisko pracy będzie właściwe. Test pozwala przekonać się, czy zakładane początkowo konfiguracje są trafne. Teraz nadszedł też czas wprowadzenia pierwszych modyfikacji, żeby spersonalizować dane rozwiązanie. Możliwe staje się sprawdzenie interfejsu, czy struktury danych.
Dostosowanie do wymogów Klienta
Kiedy wcześniej omówione etapy zostały zaakceptowane, trzeba dokonać dalszych personalizacji. Trzeba rozwinąć i doprecyzować kolejne funkcje systemu, migrację danych oraz inne, kluczowe zagadnienia. Rezultatem tak przeprowadzonych prac jest skonfigurowanie systemu i wprowadzenie modyfikacji wymaganych przez Klienta. Tak przygotowany schemat musi zostać przetestowany przez kluczowych użytkowników.
Uruchomienie systemu
Wszystkie procedury i procesy ważne dla poszczególnych komórek firmy powinny znaleźć odzwierciedlenie w przygotowywanym systemie ERP. Pracownicy muszą zatem zostać przeszkoleni z jego działania. Konieczne jest też sprawdzenie, czy całość jest odpowiednio wydajna. Aby mieć pewność, że wszystko przebiega zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, ważne jest sprawdzenie listy kontrolnej. Zgodnie z kolejnymi, zapisanymi na niej punktami trzeba sprawdzić, czy procesy zachodzą zgodnie z oczekiwaniami. Jeśli tak – pozostaje ostatni krok.
Wdrożenie i wsparcie
System ERP został wdrożony, poszczególne etapy zostały zaakceptowane i zespół pracowniczy zapoznaje się z nowym rozwiązaniem. Nie zostawiamy naszych Klientów bez potrzebnego wsparcia. Służymy pomocą w zakresie przekazywania wiedzy i radą. Usuwamy także na bieżąco usterki, które mogą pojawić się w pierwszych dniach działania nowo wdrożonego rozwiązania IT.
Wdrożenia systemów IT jest złożonym, ale ważnym procesem, który wpływa pozytywnie na wydajność firmy. Przeprowadzamy Klientów przez wszystkie etapy, aby osiągnąć zakładany efekt.